Ялинівський камінь

     Ялинівський камінь розташований на вершині гори Ялина, яка є частиною гірського хребта Стінка у Ґорґанському низькогір’ї.

     Найкоротший маршрут на гору Ялина має протяжність близько 2 км і бере свій початок в частині с. Липовиця, яка називається Чертежі. Від другої автобусної зупинки потрібно рухатись на північний схід польовою, а за 600 м вже лісовою дорогою. Далі, повз полонину Трушова, з якої вже відкривається вид на хребет Аршиця, потрібно прямувати стежиною вздовж струмка, на верх хребта, на якому розкинулась полонина Бороло. Тут потрібно звернути вліво і через кількадесят метрів натрапляємо на Ялинівський камінь.

     Інший варіант підйому має протяжність близько 3,5 км. Починається він від кінцевої зупинки автобуса, поряд з якою стоїть церква Чуда Святого Архангела Михаїла (1871 р.). Навпроти зупинки потрібно перейти місток через струмок і польовою дорогою через урочище Чистан і полонину Ксьондзова піднятись на хребет Стінка, на якому розташована полонина Камениста. Тут дорога повертає ліворуч і тягнеться вершиною хребта повз невеликі кам’яні розсипи до полонини Бороло і далі на Ялинівський камінь. 

     Спускатись з Ялинівського каменя можна у с. Суходіл. Тоді дорогою натрапите на не менш масивну скелю на горі Острий Верх.

     Ялинівський камінь – чудова природна локація для фотографування на фоні «кам'яної валентинки». Кажуть, що тут мешкає справжня гармонія і закохані, які відвідають камінь, віднайдуть щире кохання.

www.iftourism.com

Church of the Cathedral of the Blessed Virgin

An architectural monument of local significance

It is known that the church in the village of Sukhodil stood in the second half of the XVII century. Instead, at the beginning of the XVIII century the next wooden church was built.  On the map of 1783 it  is marked in the same place as a today functioning church.

The current sanctuary was built in 1837-1838. The building dates back to 1772 in the register of urban and architectural monuments.                                                                                                    

The temple is located by the road in the southern part of the village, south of the cemetery, near another church and school. It is an elongated, squat, single-storey building with three tops. The sanctuary is oriented to the northeast by a four-tiered altar.

In 1889 the building was reconstructed and renovated. During the later renovation, all the walls of the church were lined with plastic cladding, the bath and the tops were covered with tin.

To the east of the shrine there is a two-story wooden bell tower, built in 1839.

It is now a functioning church owned by the PCU community.

www.iftourism.com

Made with the assistance of the Spas territorial community