Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 09.09.2024 р.
Єдина екологічна платформа "ЕкоСистема"
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 09.09.2024 р.
Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі No 09-09-9165-24
Замовник:
Спаська сільська рада
1. Назва документа державного планування:
Детальний план території земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд, об’єктів енергетичних підприємств, установ і організацій, які знаходяться в адміністративних межах Спаської сільської територіального громади Калуського району Івано-Франківської області за межами населених пунктів с.Погорілець, с.Спас, с.Луги
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Детальний план території є видом містобудівної документації на місцевому рівні, що розробляється відповідно до статті 19 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”. Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Склад та зміст детального плану території визначається відповідно до ДБН Б.1.1-14:2021. Детальний план території земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд, об’єктів енергетичних підприємств, установ і організацій, які знаходяться в адміністративних межах Спаської сільської територіального громади Калуського району Івано-Франківської області за межами населених пунктів с.Погорілець, с.Спас, с.Луги є документацією з просторового планування на місцевому рівні. Документація розробляється відповідно до Рішення від 15.07.2024р. No1270-28/2024. При розробці детального плану враховуються Схема планування території району, проектна документація.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Виконання стратегічної екологічної оцінки (далі - СЕО) документу державного планування передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень як на окремі компоненти довкілля, так і на загальний баланс екосистем і, відповідно, на життя та здоров'я населення. Під час розроблення детального плану території за межами земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд, об’єктів енергетичних підприємств, установ і організацій, які знаходяться в адміністративних межах Спаської сільської територіального громади Калуського району Івано-Франківської області за межами населених пунктів с.Погорілець, с.Спас, с.Луги, буде враховано законодавчі та нормативні документи: Земельний кодекс України, Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.2.2- 12:2019 «Планування та забудова територій». Під час розробки та подальшого виконання проєктних рішень проєкту містобудівної документації та за кожною оперативною ціллю розробляється низка проєктів у подальшому, на наступних стадіях проєктування (стадія «Робочий проєкт»). Серед них можуть бути проєкти, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягають оцінці впливу на довкілля до прийнятих рішень про впровадження планової діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» окреслено перелік видів господарської діяльності, що в обов'язковому порядку мають провести процедуру оцінки впливу на довкілля.
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) для довкілля, у тому числі і для здоров'я населення: проект документа державного планування містобудівної документації «Детальний план території земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд, об’єктів енергетичних підприємств, установ і організацій, які знаходяться в адміністративних межах Спаської сільської територіального громади Калуського району Івано-Франківської області за межами населених пунктів с.Погорілець, с.Спас, с.Луги» розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, існуючих та перспективних планувальних обмежень, санітарно-захисних, природоохоронних зон тощо. Оцінка впливу проекту містобудівної документації буде здійснена на компоненти як природного, так і соціального навколишнього середовища, а саме будуть розраховані, оцінені та враховані у звіті про стратегічну екологічну оцінку будь-які ймовірні наслідки для флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, надр, клімату, повітря, води, ландшафту, природних територій та об’єктів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров'я, матеріальних активів, об’єктів культурної спадщини та взаємодія цих факторів. б) для територій з природоохоронним статусом: Під час здійснення СЕО будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту детального плану території на території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єкти комплексної охорони. За результатами СЕО будуть рекомендовані екологічні обмеження реалізації діяльності. в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
З метою розгляду альтернативних проєктних рішень передбачається розглянути наступні альтернативи: Альтернатива 1 «Базовий сценарій» – затвердження проєкту детального плану території дозволить забезпечити використання відновлюваних джерел енергії для виробництва електроенергії. Альтернатива 2. «Нульовий сценарій» – незатвердження проєкту. Альтернатива 3. «Технічна альтернатива». Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Основною метою здійснення стратегічної екологічної оцінки є визначення доцільності і прийнятності планованої діяльності та обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно – правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє середовище будівництва , дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планованої діяльності та урахуванням природних, техногенних, соціальних умов. З огляду на стратегічний характер такого виду документації, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки такого документу мають методи стратегічного аналізу. Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень визначеного проєкту. Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень Проєкту загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування. Оцінка кумулятивних ефектів дозволить оцінити як сукупний вплив кількох об’єктів, так і накладений вплив минулих, поточних, а також проєктних чинників. Для здійснення стратегічної екологічної оцінки буде проведено: - збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; - проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкту документа державного планування з точки зору екологічної ситуації; - проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей; - визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру; - проведення оцінки впливу об'єктів, які можуть мати значний вплив на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення; - моніторинг фактичного впливу впровадження документу державного планування на довкілля
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, експлуатації споруд та інших об’єктів. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення; д) збереження
територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні. Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення. При здійсненні планованої діяльності у відповідності, з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, іонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища». Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документа державного планування містобудівної документації «Детальний план території земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд, об’єктів енергетичних підприємств, установ і організацій, які знаходяться в адміністративних межах Спаської сільської територіального громади Калуського району Івано-Франківської області за межами населених пунктів с.Погорілець, с.Спас, с.Луги» подаються до Спаської сільської ради
Калуського району Івано-Франківської області.
Поштова адреса: Івано-Франківська обл., Калуський р-н, с. Спас, вул. Січових Стрільців, 79
Конт.тел (03474)34142
Електронна адреса : rada@spaska-gromada.gov.ua
Контактна особа: начальник відділу земельних відносин, архітектури та ЖКГ - Бойчук Марія Петрівна, конт.тел (03474)34142.
Строки подання зауважень та пропозицій: 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
на офіційному веб-сайті Спаської сільської ради, та на дошці оголошень (інформаційний стенд) с.Спас Калуського району Івано-Франківської області. від 09.09.2024