До Головного управління Держпродспоживслужби надходять звернення щодо замовлення через  інтернет магазини рослин, квітів та вазонів. З метою упередження споживчих конфліктів Держпродспоживслужба Прикарпаття інформує споживачів  про вимоги нормативних документів, які визначають та регулюють зазначений вид господарської діяльності.

Щоб захистити себе від фінансових втрат, споживач повинен знати про дію Постанови КМУ № 172 від 19.03.1994 року «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)», яка визначає перелік товарів, які не підлягають поверненню. Відповідно до зазначеного переліку відносяться рослини (квіти, вазони), а відповідно вимоги споживача  щодо повернення коштів чи обміну даного товару можуть бути не задоволені. На позитивне вирішення питання а саме повернення коштів чи обміну зазначеного товару впливають і дії споживача. Так, при отриманні товару споживачу необхідно перевіряти якість, комплектність,  відсутність механічних пошкоджень. В разі встановлення невідповідності, по місцю отримання складається відповідна форма акту, яка в майбутньому слугуватиме доказом того, що продукція є неякісною і не відповідає заявленій інформації продавця.  При отриманні рослин через сайт, ви можете відмовитися в момент доставки.

Хочемо зазначити!

Квіти - це «живий продукт», які дарують емоції, радують око і смачно пахнуть. І ще вони в'януть,  при неправильному догляді цей процес протікає в два рази швидше.

І все ж таки вони підлягають поверненню в тому випадку, якщо вам продали товар неналежної якості. Правда довести це досить складно.

Дефекти у квітів:

швидке в'янення (не відповідає інформації заявленої магазином);

  • присутність дрібних комах;

  • свіжість рослин різна (одні квіти підвяли, а інші свіжі).

Якщо після придбання букета ви помітили один з пунктів, терміново повертайте квіти. Чим швидше тим краще. Потрібно написати претензію в двох примірниках і відправити її керівнику магазину. Претензія розглядається протягом 10 днів і після закінчення цього терміну продавець зобов'язаний виконати ваші вимоги.

А саме, виконання однієї з умов:

  • заміни товару;

  • зменшення вартості;

  • усунення дефектів;

  • повернення грошей.

Дані вимоги актуальні тільки в разі доведення придбання неякісного товару. Зазвичай квіткові магазини з настороженістю відносяться до повернення квітів покупцями. Так як можливо товар втратив належний вигляд з вини клієнта.

З цієї причини рекомендую уважно вивчати квіти перед покупкою. Тому, що повернути квіти або обміняти вчасно купівлі-продажу клієнт завжди може, а також зовсім відмовитися від покупки.

Квіткові магазини не здійснюють повернення і обмін квітів, та й взагалі будь-яких рослин - зрізаних або в горщиках.  Кімнатні рослини, декоративний мох, зрізані квіти належать до категорії товарів "продукція тваринництва та рослинництва", тому не підлягають поверненню. Тобто, якщо ви купили букет для, наприклад, мами. А він вам перестав подобатися, або виявилося, що у мами-то на них алергія (потрібно бути уважнішими), то ви повернути квіти в магазин не зможете.

При цьому власник або флорист не зобов'язаний інформувати вас про це. Передбачається, що покупець повністю знає свої права і обов'язки. 

Відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів" та ст. 707 Цивільного кодексу України, квіти не підлягають обміну або поверненню,   так як квіти відносяться до товарів, що швидко псуються, і зберегти їх товарний вигляд або властивості можливо тільки в спеціальних умовах.

Важливо!

Споживач,  повинен розуміти, що для можливості відстоювати свої права як споживача  в нього повинен бути розрахунковий документ.

Кожна ситуація може бути індивідуальною і в разі, якщо ваші права порушено ви маєте право за своїм захистом звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою вул. Берегова,24, м. Івано-Франківськ.Фото без опису